حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز | کیسینجر درگذشت | آیا آتش‌بس در غزه ادامه خواهد یافت؟ (۹ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۷۵۹۸
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
بسته اخبار بین‌الملل امروز | کیسینجر درگذشت | آیا آتش‌بس در غزه ادامه خواهد یافت؟ (۹ آذر ۱۴۰۲)
جهان امروز با تحولات زیادی همراه شده است؛ از یک سو آتش جنگ در غزه فروکش کرده و از سوی دیگر اظهار نظرها درباره وضعیت ادامه جنگ بیشتر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز نبرد غزه در سال‌های اخیر مهم‌ترین تحولی بود که خاورماینه را درگیر خود کرده و روند تحولات منطقه را تغییر داده است.

بیانیه ارتش صهیونیستی درباره تعداد سربازان زخمی در حمله غزه

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در حال حاضر ۲۸۷ تن از سربازان این رژیم در بیمارستان بستری هستند که حال ۲۸ تن از آن‌ها بسیار وخیم است.

ارتش رژیم اشغالگر تاکید کرد، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۰۵ تن از سربازان و نیرو‌های این رژیم زخمی شده‌اند.
براساس گزارس صدی البلد، روز سه‌شنبه روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی نوشته بود، حدود ۱۰۰۰ سرباز اسرائیلی در جریان عملیات طوفان الاقصی زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده بود که وضعیت ۲۰۲ تن از سربازان ارتش این رژیم وخیم است.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن بیش از ۳۸۵ نفر از نظامیان صهیونیست اذعان کرده بود.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر صهیونیست، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

طی شش روز توافق آتش‌بس، شش گروه از اسرای صهیونیستی و فلسطینی میان جنبش حماس و ارتش رژیم صهیونیستی تبادل شدند درپی تمدید مجدد آن دو طرف برای تبادل اسرای بیشتر آماده می‌شوند.

تلاش نتانیاهو برای ادامه عملیات نظامی در جنوب غزه

دو مقام آمریکایی به وب‌سایت آکسیوس گفتند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا یکشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماس تلفنی داشته و به او گفت که نگران عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در جنوب غزه است.

این مقامات گفتند که دولت جو بایدن بسیار نگران است که یک عملیات اسرائیلی در جنوب نوار غزه -جایی که ۲ میلیون فلسطینی در آن متمرکز شده‌اند - منجر به تلفات غیرنظامی و عمیق‌تر شدن بحران بشردوستانه در این منطقه تحت‌محاصره شود.

به گفته وزارت بهداشت در غزه تحت کنترل حماس، حداقل ۱۴۸۰۰ فلسطینی از جمله ۶۰۰۰ کودک، از زمان آغاز جنگ در غزه کشته شده‌اند.

این مقامات آمریکا گفتند که تماس تلفنی بایدن با بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه به طور خاص بر نگرانی‌های او در مورد عملیات نظامیان صهیونیست در جنوب نوار غزه متمرکز شد.

بایدن به نتانیاهو گفت که نحوه فعالیت رژیم صهیونیستی در شمال غزه، که شامل حمله گسترده و سه بخش زرهی و پیاده‌نظام است، نمی‌تواند در قسمت جنوبی غزه تکرار شود و علت آن حضور گسترده فلسطینی‌هاست که برای در امان ماندن از حملات صهیونیست‌ها از شمال به جنوب رفته‌اند.

دو مقام آمریکا و اسرائیلی گفتند که نتانیاهو به بایدن گفت که عملیات در جنوب برای دستیابی به هدف رژیم صهیونیستی برای از بین بردن حماس لازم است و افکار عمومی اسرائیل الان نمی‌پذیرد که عملیات نظامی متوقف شود.

بایدن در این تماس تلفنی گفت که او می‌خواهد ایالات متحده و تل‌آویو بحث‌های بیشتری در مورد برنامه‌های عملیاتی ارتش صهیونیستی برای غزه جنوبی، پیش از هرگونه عملیاتی انجام دهند. یکی از مقامات ایالات متحده گفت که نتانیاهو موافقت کرد.

مقامات آمریکا و اسرائیلی گفتند که دو گفت‌وگوی مشابه در روز‌های اخیر میان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

آتش‌بس غزه تمدید شد

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر در این باره اعلام کرد: دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بر سر تمدید آتش‌بس برای یک روز دیگر توافق کردند.

الانصاری گفت که توافق برای تمدید آتش‌بس در غزه با همان شرایط قبلی، یعنی برقراری آتش‌بس، تبادل اسرا و اجازه ورود به کمک‌ها حاصل شد. در همین حال وی افزود: به تشدید تلاش‌ها با هدف دستیابی به آتش‌بس دائمی و پایدار در نوار غزه ادامه می‌دهیم.

طبق گزارش شبکه خبری الجزیره، جنبش حماس نیز تمدید آتش‌بس به مدت یک روز دیگر را تایید کرد.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که به منظور ادامه آزاد کردن اسرای صهیونیست، آتش‌بس بشردوستانه موقت ادامه می‌یابد.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر صهیونیست، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد. این آتش‌بس دوشنبه هم به مدت دو روز دیگر تمدید شده بود.

اردوغان برای دائمی شدن آتش‌بس در غزه وعده داد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه چهارشنبه به مناسبت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: ما تلاش‌های خود را برای آزادی گروگان‌ها و برقراری آتش‌بس پایدار تسریع خواهیم کرد. امیدواریم ابتکارات ما در آینده هم به شکل چند بعدی ادامه یابد.

او متعهد شد ترکیه همانطور که در طول تاریخ کار کرده است، در کنار برادران و خواهران فلسطینی خود بایستد. اردوغان گفت: کمک‌های بشردوستانه ما به برادران و خواهرانمان در غزه ادامه دارد. تاکنون ۱۲ هواپیما و یک کشتی مملو از اقلام ضروری به فرودگاه العریش مصر فرستاده‌ایم.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین گفت که دومین کشتی حامل ۱۵۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه روز چهارشنبه به راه افتاد. رهبر ترکیه افزود: ما در حال تسهیل انتقال مجروحان، به‌ویژه بیماران مبتلا به سرطان و کودکان، برای درمان به ترکیه هستیم. بررسی‌ها برای مکان‌های بیمارستان‌های صحرایی که در غزه ایجاد خواهیم کرد، در حال انجام است.

در همین حال، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای به مناسبت این روز جهانی، بر تعهد قوی آنکارا به آرمان عادلانه فلسطین تاکید کرد. این وزارتخانه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تلاش‌های ما برای از میان برداشتن بی‌عدالتی‌هایی که برادران فلسطینی‌امان دیده‌اند، بر پایه یک راه‌حل دو دولتی ادامه خواهد یافت.

مقاومت برای احتمالات پس از پایان آتش‌بس آمادگی دارد

اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد: «آنچه که تاکنون به ما برای تمدید آتش‌بس ارائه شده است، ما آن را درخور بررسی نمی‌دانیم و آنچه که در حال حاضر مطرح است، توقف تجاوزات و لغو محاصره اعمال شده علیه غزه است و ما پس از آن وارد صحبت کردن در خصوص تبادل اسرا می‌شویم.»

براساس گزارش سایت المیادین، اسامه حمدان هشدار داد: «اگر رژیم صهیونیستی اقدام به هرگونه تجاوزی کند، مقاومت آماده است و در صورت تداوم آتش‌بس ما نیز به برقراری آرامش ادامه خواهیم داد.»

وی ادامه داد: «تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس هنوز به مرحله پختگی نرسیده است و مقاومت برای هر احتمالی پس از پایان آتش‌بس موقت آماده است.»

اسامه حمدان همچنین تصریح کرد: «تا قبل از توقف تجاوزات و لغو محاصره از غزه، هیچ صحبتی درخصوص تبادل اسیران نظامی نخواهد شد. آتش بس برای ما کافی نیست بلکه باید خودرو‌های نظامی اشغالگران از غزه عقب‌نشینی کنند و دشمن صهیونیستی اقدامات خصمانه خود را متوقف کند.»

این رهبر جنبش حماس ادامه داد که جنبش متبوعش از ابتدا به دنبال این بوده که اسیران سرتاسر فلسطین از جمله مردمان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ نیز آزاد شوند.

وی گفت: «اگر اشغالگران آماده تبادل اسرای کهنسال باشد ما نیز برای آن آماده‌ایم.»

عملیات در قدس اشغالی منجر به کشته شدن ۳ اسرائیلی شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در عملیات تیراندازی در قدس تاکنون سه صهیونیست کشته شده‌اند.

منابع آگاه نیز اعلام کردند: با وجود آتش بس در غزه، اما اوضاع در قدس آرام نیست و همه از احتمال عملیات مشابه در هر لحظه خبر می‌دهند.

پیشتر شبکه المیادین به نقل از منابع عبری گزارش داده بود که بر اثر تیراندازی در قدس اشغالی یک نفر کشته و شماری دیگر زخمی شده‌اند که حال برخی از آنان وخیم است.

منابع عبری اعلام کردند: عاملان تیراندازی با خودرو به ایستگاه اتوبوس در قدس آمده و شروع به تیراندازی به افراد حاضر درآنجا کردند.

همزمان منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی به شکل گسترده در محل حادثه مستقر شده اند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین برخی گذرگاه‌های امنیتی را به دنبال عملیات ضدصهیونیستی در ورودی شهر قدس اشغالی بسته‌اند.

منابع بیمارستانی رژیم صهیونیستی پیشتر به کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن شماری دیگر اذعان کرده بودند. این منابع اعلام کردند که حال ۵ نفر از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است.

همزمان تارنمای روزنامه یدیعوت آحارونت گزارش داد که سه فلسطینی این عملیات را انجام دادند. این رسانه مدعی شد که هر سه فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: حدود یکسال قبل هم در این محل عملیاتی رخ داده است. این عملیات ضدصهیونیستی چهارمین عملیات و شدیدترین از نوع خود از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر گذشته است.

واکنش نخست‌وزیر اسرائیل به حادثه امروز در قدس اشغالی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: دولت به توزیع سلاح میان اسرائیلی‌ها ادامه خواهد داد و تاثیر این اقدام در جنگ با عاملان عملیات‌ها ثابت شده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، نتانیاهو افزود: واکنش سریع دو نظامی و یک غیرنظامی مسلح باعث کشته شدن مجریان عملیات و جلوگیری از حمله خطرناک‌تر در قدس شد.

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز با چشم پوشی از تروریسم سازمان یافته ارتش این رژیم علیه ملت فلسطین، عملیات ضد صهیونیستی امروز را «تروریستی» خوانده و گفت: از جامعه بین المللی می‌خواهیم که این اقدامات و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین را محکوم کند؛ چراکه این تشکیلات چنین اعمالی را تشویق کرده و به قاتلان یهودیان پول می‌دهد.

پیش از این نیز ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با حضور در محل عملیات گفته بود: کسانی که این حمله را انجام داده‌اند، فعالان جنبش حماس هستند و این جنبش با ما با دو زبان صحبت می‌کند و ما نباید اجازه چنین کاری را بدهیم.

وی همچنین گفت: از اسرائیلی‌ها می‌خواهم که سلاح هایشان را با خود حمل کنند.

کیسینجر درگذشت

هنری کیسینجر، استاد دانشگاه هاروارد و دیپلمات سرشناس آمریکایی که موافقان و مخالفان بسیاری داشت، در سن ۱۰۰ سالگی در منزلش در ایالت «کنتیکت» درگذشت.

او که مشاور ارشد ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سیاست خارجی بود، در مورد خروج آمریکا از جنگ فاجعه‌بار ویتنام مذاکره و جایزه صلح نوبل را که جنجال به پا کرد، دریافت کرد. کیسینجر همچنین طراح سیاست تنش‌زدایی بود که جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی را خنثی کرد و به فروریختن دیوار بزرگ دیپلماتیکی که چین کمونیست را برای دو و نیم دهه تحت کنترل داشت، کمک کرد.

هنری آلفرد کیسینجر زاده مه ۱۹۲۳ که در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ درگذشت، سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آلمانی-آمریکایی بود که به عنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت‌های ریچارد نیکسون و جرالد فورد فعالیت کرد.

او که یک پناهنده یهودی بود که در سال ۱۹۳۸ با خانواده‌اش از آلمان نازی گریخت، در سال ۱۹۶۹ مشاور امنیت ملی و در سال ۱۹۷۳ وزیر امور خارجه آمریکا شد. کیسینجر در سال ۱۹۷۳، به خاطر اقداماتش برای آتش‌بس در ویتنام، جایزه صلح نوبل را تحت شرایطی مناقشه‌برانگیز که دو نفر از اعضای کمیته به نشانه اعتراض استعفا دادند، دریافت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->